onsdag 24 augusti 2011

MLT-bygge del 1

Dags att sätta planerna i verket om det ska bli nån dricka denna sidan jul...
Det kliar i mekarfingrarna.
Först angrep jag plasten - med lite detaljstudier noterade jag att man enkelt kunde ta isär in- o utsidan.
Först tog man bort bärhandtaget
 Sen var delarna helt lösa
 Yttersidan kan vi vänta med lite
 
 Bort med frigoliten så har vi insidan som vi ska börja med  :)
På mitten kort sidan ska förlängningsskruven gå genom ut till kulventilen

Jag mätte ut mitten
 Sen försökte jag se hur lågt man kan komma och ändå få dit flänsmuttern
Där blev det ett kors
 Som borrade m ett 4mm - för att komma vidare och få ett runt hål behövs ett stegborr
 Då blir det lite sågande istället - förs anslutningen mot klämkopplingen
 Den skall skruvas i förlängningsskruven
 och kommer då sitta nåt i den här stilen
o resten av delarna kommer blir ungefär så här
 Bryggeriets maskot och Fuzzy Dog in person(?) - Tekla - hjälper till så bra hon kan
 Biterna kommer på plats
 Behöver veta lite bättre vad jag har att jobba med i botten
 vidare fler bitar
 röret kapas med bågfil - det avslöjar kanske en del kompentsluckor vad vet jag - funkade i alla fall :)
 och så var de klart
Det skall till slitsar i rören så har vi ett manifold

Tog väl dryga timmen inkl foto (exkl blogg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar